17 Ekim 2012 Çarşamba

İkinci Gün...










"Çocuklar, göremeyeceğimiz bir zamana gönderdiğimiz canlı mesajlardır."
                                                                                                      
Neil POSTMAN/ÇOCUKLUĞUN YOK OLUŞU

Herşey akar ve değişir.... Pante Rei.... Herakleitos...

İkinci Gün Konu Başlıkları:
 09:00-18:00 
Değişim, 21. Yüzyıl Becerileri, İnternet ve Sosyal Medya Değişim: 
-21. Yüzyıl Becerileri (Öğrenci kazanımı için okul içi ve dışı etkinlikler) 
-21.Yüzyıl Becerilerinin, Türk Milli Eğitim Sisteminin Temel ve Özel Amaçları bağlamında değerlendirilmesi. 
-Çeşitli Öğrenme ve Öğretme Kaynaklarını incelemek, 
-Sosyal Medya: Dünyada ve Türkiye de Kullanımı ve Etkileri 
 Türkiyeden ve Dünyadan Çeşitli Örnekler
-Bilinçli ve Güvenli Kullanım 
-Okul Zorbalığı ve Siber Zorbalık 

23:00/03:45
 Seminer sunumları..


18 yorum:

  1. Gece 23.00-03.45 seminer sunumu, yok böyle bir aşk ve çalışma arzusu, başka söze hacet yok. Hepiniz harikasınız...

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2. gün de çok verimli geçti. Bilgilerimizi tazeleme ve üzerlerine birşeyler ekleme fırsatı bulduk.

      Sil
  3. 2. gün çok yoğun geçti. Gece 02.30'a kadar çalıştık. Arkadaşların sunumlarından yararlandık. Oldukça verimli geçti.

    YanıtlaSil
  4. oalayların felsefesini dinlemek teknolji dinlemekten daha keyifli

    YanıtlaSil
  5. İkinci gün sendromu diye bir sendrom var mı? Yoksa da artık var. Nedir bu sendrom. Sağanak şeklinde biraz yeni, biraz da bilinen bilgi yağmuru, dom dom kurşunu şeklinde 3 adet dolma, Adnan Bey ve Pervin Hanımın zorlamaları ile 48 dakikalık deniz keyfiiiii, Macaristan ZAFERİ ve arkasından grupların zaferi. Güzel sunumlar ve benim için çok yararlı bilgi ve sunumlar. Ama "ÖKÜZÜN ALTINDA BUZAĞI ARAMA" huyumuz gerçekleri görmemizi sanki engelliyor. Tablodaki resim yerine "çerçeve" ilgimizi daha fazla ekmeye devam ediyor. Hem de kendimizi anlatırken hep hoşgörüden bahsettiğimiz halde. Kendimizi eleştirmekten korkuyoruz, korkmuyoruz; böyle bir beyit şiir kitaplarımızda yok. Dolap beygiri mutlaka bir gün açı değiştirecek, neden bugün olmasın?

    YanıtlaSil
  6. Dolu dolu dopdolu bi gündü. Bilmediğim, duymadığım onlarca bilgi ile yenilenmenin keyfi yanında yorgunluk anlamsız kaldı. Scope davası - Luddite olayının teknoloji yatırımları, öğrenci - öğretmen tutumları bağlamında incelenmesi çalışmalarında 2. grup olarak, keyifle uyumla çalıştık. Okudukça öğrendim, öğrendikçe özgürleştim. Seminer konularının her biri özenle seçilmişti, bakış açımı genişletti. Her grup çok çalışmış, özenle hazırlanmıştı. Renkli, farklı, özverili, yüreğini eğitime vermiş yol arkadaşlarımla geceyi öğrenerek, eğlenerek geçirdik.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba arkadaşlar... Bugün de günlerden bir gündü ama sıradan bir gün değildi. Gurup çalışmaları ile hazırlanan çalışmalar sunuldu. Tartışmalar oldu. Yeni durumların farkına vardık. Bu yeni durumlar yeni bir dünya demek oluyor. Alanda çalışırken burda elde ettiğimiz dökümanların çok faydasını göreceğiz. İkinci gün yeni kaynaklar elde edilmesi bakımından önemliydi. İkinci günün önemli çıkan bilgilerinden biri de "İthal teknoloji ile inavasyon olamayacağı" düşüncesi önemliydi. Adnan Bey'in, " KEPÇE ile BİLGİSAYAR ARASINDA HİÇ BİR FARK YOKTUR" cümlesi benim için çarpıcıydı. Çünkü ikisi de araç, ikiside iş görmek için gerekli, ikisi de amaca hizmet için araçtı. Önemli olanda her ikisini de insanın kullanmasıydı.
    Bir güzel tarafta gündüzün gece ile buluşması ve çalışmaların saat 03:oo kadar devam etmesi... Notları ayrıca konu edeceğimizden şimdilik bu kadar yaıyorum.
    Fehimdar ÇİFTÇİ

    YanıtlaSil
  8. 21.yy ,Teknoloji ve Bilgi problemi
    Kontrol edemediğimiz bu hızlı değişim süreçinin neresinde yer almalı Eğitim liderleri? Artık filin kuyruğunu bırakma zamanı gelmedi mi? derken saat gece yarısı oldu.....

    YanıtlaSil
  9. Fil öemliydi. Körün fili tanımı anekdotu yıllarca söylenir. Böcek gibi olursak yerdeki halının kıllarını ağaç gibi görebiliriz. Kuş bakışı bakarsak, bütün ormanı görürüz.

    YanıtlaSil
  10. Sabah 09:00 da başlayan 2. gün çalışmalarımız tamamlandığında adına uygun şekilde 02:30'u geçiyordu. Gün içinde özetle; "Türkiyenin 90 lı yıllardan itibaren teknolojide geldiği seviye işlendi. Batman ın Zorköy’ündeki Bilgisayar laboratuvarının durumu izlendi.
    Kullanma Kültürü: Eşyanın kullanılma kültürü.
    Bilgiyi kontrol etme gücünün olması gerekir.
    Kavramları özümsedikten sonra kendi tanımımızı yapıyor muyuz?
    21. Yüzyıl ve Epistomoloji
    Lider kimdir?
    Ben hangi tip bir liderim?

    TOPLUMLAR (Adnan hocaya göre):
    İlkel Toplumlar
    Teknoloji: Alet Kullanan Toplumlar
    Teknopoli: Ürettiği teknolojiyle çevresini yöneten toplumlarmış.

    Bu kitapları bul ve oku:
    Teknopoli
    Çocukluğun Yok Oluşu
    Televizyon, Öldüren Eğlence
    Barry Sanders: Öküzün A’sı
    Fatih projesinin felsefesi üzerine sunuya geçildi.
    Öğleden Sonra
    Medya okuryazarlığı
    Sosyal medya
    Okul zorbalığı"
    gibi konu başlıkları işlendi. Saat 23.00'den sonra grupların sunumlarına sıra geldiğinde grubumuzun sunusu 02.00 civaının sessizliği ve uykusuzluğunu İhsan Hocamın enfes sunumu renklendirdi. Grubumuza teşekkürler. Alkışlarımızın %70'i bize,%100'ü hepimize...

    YanıtlaSil
  11. 6 Gurup olarak seçilen konuları anlamlı bulduk... Felsefi temel oluşturuyor... Bütün guruplara selam yolluyoruz... Nereden.. Şu karşı masadan..

    YanıtlaSil
  12. Tekrar merhaba arkadaşlar,
    İkinci gün sabah saat 9:00 başlayıp gece 02:30 da son buldu. Sabah ki oturumda teknoloji kullanımında görülen sıkıntılardan bahsederken; ithal teknoloji ile bilginin kontrol edilemeyeceği gerçeği ile karşı karşıya kaldık. Ayrıca teknoloji kullanımı Gardner çoklu zeka kuramına göre kullanılabilecek çok önemli bir araç olduğu ve eğitimde çok ciddi olarak yararlanılması gerektiği vurgulandı.Fakat teknolojinin kullanılmasında karşılaşılan olumsuzluklardan yola çıkarak yasaklayıcı zihniyettin kabul edilemeyeceği gerçeği vurgulandı.Dünyada yapılan çoğu buluşun aslında atalarımızı bilim ve fendeki bilgilerinden yola çıkarak yapıldığıdır.matbaanın icadı çok önemli bir dönemin açılmasına yol açtığı gibi bilgisayarın bulunmasın ile de eğitimde bir çığırın açılmasına neden olmuştur.Bu nedenle son dönemlerde eğitim sistemlerinin sürekli değişiklik göstermesini ana nedenini oluşturmaktadır.Ayrıca Dürbün çakışı tekniği insana has bir özellik olduğu için yek bir nesneye odaklaşmanın bilgi ve teknolojideki icatlara temel teşkil etmektedir.teknolojik araçlar bu yüzden hızlı bir şekilde değişiklik ve yenilik göstermektedir.Günün yorumunuzu dizelerle bitirmek istiyorum...
    "Aşka uçarsan kantların yanar."(Şirazi)
    "Aşka uçmazsan kanatların neye yarar."(Mevlana)

    YanıtlaSil
  13. Topraktan biten güller solar gider,
    Gönülden biten güller daimidir.
    ( Mevlana )

    YanıtlaSil
  14. Şırnak'tan dostlara selam. 3:45 e kadar çalışıyorsunuz. Şanslısınız, en azından 3:45-7:00 arası dinleniyorsunuz:))

    YanıtlaSil
  15. BİR SÖZ SÖYLE

    hani kuşlar kaldıracak
    yangınlar üfürecekti yel
    uykusuzluklar büyüyecekti hani

    nerde büyük ağartı
    nerde yel

    bir söz söyle içinden
    durma! bir gül daha düşür
    karanlığa

    Adnan AZAR

    Sevgili Dostlar,
    Yorumlarınızı okumak inanın çok keyifli.
    İlkler kenti, uygarlıklar beşiği İzmir'imizin ışığını Antalya'ya taşıyan Liderleriiiimmm yüreğimizle yanınızdayız.
    Tüm yol arkadaşlarımıza İzmir'den sevgi ve selamlar...

    Varsın "Yol uzun ve çetin" olsun ne çıkar, biz yılmadan bir gül daha düşüreceğiz her günün karanlığına...

    Nice hoş buluşmalarımz olsun.

    YanıtlaSil
  16. gün geçtikçe daha zevkli hale geliyor

    YanıtlaSil
  17. Sunularımız güzeldi hele Serkan hocamızın gruplara müdahalesi var ya japon balikçıların yıllar önce yaşadıkları hikayeyi bana hatırlattı her grupta ateşleyici insanlara ihtiyaç var.Yoldaşlara selamlar

    YanıtlaSil

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews